EDUvolúcia z pohľadu etikoterapie
Láskyplné a bezpečné prostredie, inšpirujúci pedagógovia, hodnoty postavené na dôvere, spájanie sa bez ohľadu na plnosť mešca, prirodzený vývoj dieťaťa podporovaný pokojom v duši aj súcitom a múdrosťou, ktorá vyviera zo samej podstaty človeka. Stačí sa len rozpamätať a v súčasnosti mať i na výber popri rozbehnutej sieti škôl aj niečo iné. Čo? Presne to, čo sa začalo rodiť s alternatívnymi školami na Slovensku, no nemalo strechu nad hlavou v ústave, ani vo finančnej podpore štátu. Nový vzdelávací systém v zaujímavom projekte nazvanom EDUvolúcia ako:
- strecha pre súčasné i budúce alternatívne vzdelávacie prostredia,
- vzdelávanie paralelne sa rozvíjajúce so vzdelávaním v súčasných školách,
- možnosť výberu vzdelávacej komunity a školy založenej na spolupráci, nie na súťaživosti a tvrdých lakťoch – superego a moje peniaze,
- pedagogika umožňujúca rozvíjať individuálne danosti detí v oblasti fyzického, mentálneho, emočného, energetického i spirituálneho zdravia,
- zoskupenie pedagógov, detí a ich rodičov v jednom navzájom sa rešpektujúcom a živom organizme/spoločenstve,
- individualita, autentickosť, rozmanitosť, intuitívnosť, podporované dôverou, radosťou, silou pochopenia, súcitom tak, aby múdrosť rástla cez schopnosť spájať informácie, vnímať súvislosti a vytvárať celistvý obraz sveta, aby etické žitie sa stalo žitím prirodzeným,
- a jemné ťuknutie aj do ústavy, aby dieťa malo právo nielen na vzdelanie, ale aby mali jednotlivci a komunity právo na maximálny rozvoj svojho potenciálu a aby bolo povinnosťou štátu, územnej samosprávy a zákonných zástupcov dieťaťa vytvoriť podmienky pre takéto napĺňanie uplatnenia v živote.
EDUvolúcia – proces nových možností vo vzdelávaní, aby sa JA kultúra stala MY kultúrou a aby dieťa v rámci tohto procesu vyrástlo na samostatnú individualitu schopnú v tímovej spolupráci vytvárať ďalšie nové možnosti v prirodzenom toku života.
Autori:
PaedDr. DagmaRA Sarita Poliaková
Mgr. Vladimír Červenák